Domov | PIAAC | Sodelujoči | PIAAC v medijih

PIAAC

Program za mednarodno ocenjevanje kompetenc odraslih – PIAAC poteka pod okriljem OECD. V raziskavi bomo opravili anketiranje z več kot 5000 odraslimi starimi od 16 do 65 let iz vseh slovenskih regij.

Namen in cilji projekta
Namen raziskave je ugotoviti, kakšne zmožnosti imajo odrasli, kako jih uporabljajo in kakšne koristi jim prinaša njihova uporaba. V ta namen v raziskavi zbiramo informacije o tem, kako odrasli svoje zmožnosti uporabljajo na delovnem mestu, doma in v skupnosti, v kateri živijo. Cilj je ugotoviti, na kakšen način se te zmožnosti razvijajo, vzdržujejo in pojenjajo v procesu življenja. Poseben poudarek raziskave je na ugotavljanju povezav navedenih zmožnosti s participacijo na trgu dela, prihodki, zdravjem ter socialno in politično participacijo. Naslednji cilj projekta je ugotoviti, kakšen vpliv imajo zmožnosti na ekonomski in socialni položaj posameznika, panogo, regijo in državo. Cilj je tudi oblikovati podlage za načrtovanje izobraževalnih in drugih politik.

Kaj meri PIAAC?
Zmožnosti, ki jih meri raziskava PIAAC, so opredeljene kot ključne kompetence, ki jih uporablja posameznik v informacijski dobi pri delu, v svojem življenju in v osebnem ravnanju. V raziskavi merimo štiri vrste ključnih kompetenc. Za vsako velja, da meri oboje – temeljne zmožnosti in zmožnosti na zahtevnih ravneh: reševanje problemov v tehnološko bogatih okoljih, pismenost, matematiko ter bralne zmožnosti. Novost je ocenjevanje kompetenc, ki so potrebne na delovnem mestu, to pa so: uporaba bralnih in matematičnih zmožnosti na delovnem mestu, obvladovanje informacijske tehnologije, komuniciranje, predstavljanje in zmožnosti za skupinsko delo.

Glavne vsebine raziskave PIAAC

  • Osnovni vprašalnik
    - demografske značilnosti,
    - vključenost v izobraževanje in usposabljanje,
    - socialno in jezikovno ozadje,
    - zaposlitveni status in dohodek,
    - uporaba IKT ter pismenost vključno z matematično pismenostjo.

  • Modul o uporabi zmožnosti
    - kognitivne veščine,
    - interakcija in socialne veščine,
    - fizične veščine,
    - veščine učenja.

  • Neposredno ocenjevanje
    - pismenost,
    - matematična pismenost,
    - bralna pismenost,
    - reševanje problemov v tehnološko bogatih okoljih.

Raziskava PIAAC v Sloveniji
Raziskava PIAAC v Sloveniji poteka v okviru projekta Evropskega socialnega sklada z naslovom Merjenje učinkovitosti sistema izobraževanja in usposabljanja za izboljšanje usposobljenosti izobraževalcev odraslih. Poleg uresničevanja mednarodnih ciljev projekta PIAAC je v Sloveniji raziskava zasnovana širše, saj bomo ugotavljali tudi spremembe v dosežkih pismenosti in socialno kulturne spremembe v participaciji odraslih v izobraževanju, ugotavljali bomo tudi vplive na uvrstitev Slovenije glede razvitosti kompetenc populacije v mednarodnem prostoru. Da bi uresničili številne cilje projekta in odgovorili na zastavljena vprašanja, partnerji projekta v Sloveniji pripravljamo 10
tematskih študij, ki bodo združevale teoretske podlage, empirične podatke (rezultate raziskave PIAAC) in predloge za razvoj politik na področju izobraževanja odraslih in nekaterih drugih področjih. Raziskava nima namreč velik nacionalni pomen zgolj za področje izobraževanja odraslih, temveč tudi za druge podsisteme in resorje, še posebej za zaposlovanje in delo, socialo, kulturo, zdravstvo, gospodarstvo in kmetijstvo.

Rezultati raziskave PIAAC
Rezultati raziskave PIAAC bodo pokazali, kako uspešna je izobraževalna politika in kako pravičen je izobraževalni sistem. Bodo pomembna podlaga za oblikovanje temeljnih usmeritev izobraževanja in usposabljanja v naslednjem razvojnem obdobju. Rezultati pa ne bodo zgolj pomembna podlaga za oblikovanje politik in ukrepov za pospešeno zviševanje ravni pismenosti prebivalcev, temveč tudi  za razvoj obstoječih in novih izobraževalnih  programov,  kot tudi za usposabljanje učiteljev in vseh posredno in neposredno vključenih v izobraževalni proces.

Rezultati raziskave PIAAC za Slovenijo bodo znani junija 2016.